fredag 16 juni 2017

Något du inte vet att jag vet - Birgita Bergin

Titel: Något du inte vet att jag vet 
Författare:
Birgitta Bergin
Språk:
Svenska
Serie: -
Antal sidor:
379
Utgiven:
April 2017












Beskrivning från Adlibris:
Ett år har gått sedan den stora förlovningsfesten. Elsa och Thore, 82 år, är nu lyckligt gifta och det är dags att återvända hem från Kanarieöarna. De bjuder ut sina familjer till en helg i skärgården, och när alla släktingar dyker upp vibrerar luften av anspänning.

Under året som gått sedan Elsa och Thore skickade ut sina hårda men rättvisa brev, har flera av släktingarna rannsakat sig själva. Men allt är inte frid och fröjd nya hemligheter har staplats på varandra, saker har iakttagits och värderingar har ställts på sin spets. Allting kulminerar i en absurd helg på skärgårdsön.

Kommentarer:
Något du inte vet att jag vet blev första boken som jag har läste av Birgitta Bergin och jag var först lite tveksam om det skulle gå bra att läsa den när jag inte hade läst Som ett brev på posten men jag tyckte att det fungerade bra.
Något du inte vet att jag vet gick väldigt fort att läsa för när började läsa den hade jag bara tänkt läsa några kapitel och helt plötsligt hade jag läst klart den. Handlingen var både underhållande och samtidigt inte helt förutsägbar. 

Det fanns många karaktärer och det fanns ett släktträd i början av boken som var väldigt hjälpsamt för annars hade jag aldrig haft koll på vem som var vem.
Karaktärerna var allihopa väldigt trovärdiga eftersom de hade sina egna problem och laster och deras strävan att ställa allt till rätta gjorde att jag kände med dem, åtminstone vissa av dem. Det var några av karaktärerna som jag störde mig på en del men vissa utvecklades väldigt bra under bokens gång och det tyckte jag om.

Något du inte vet att jag vet var var en mycket välskriven och härlig feelgood roman och den passade väldigt bra att läsa nu på sommaren tycker jag.

Betyg 6/10


Tusen tack till Bokfabriken för recensionsexemplaret! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Europa Pandemus - Peter Westberg

Titel: Europa Pandemus  Författare: Peter Westberg Språk: Svenska Serie: Europa compendium #1 Antal sidor: 372 Utgiven: Juli 2019 Finn...