torsdag 1 juni 2017

Månadssammanfattning: Maj 2017


Läst i maj: 
Firefight - Brandon Sanderson (ej med på bild)
Calamity - Brandon Sanderson (ej med på bild) 
Hundra omistliga ting - Lucy Dillon (ljudbok) 
Harry Potter and Chamber of Secrets - J.K Rowling (ljudbok & omläsning) 
A Court of Mist and Fury - Sarah J. Maas (omläsning)
A Court of Wings and Ruin -Sarah J. Maas 
Caraval - Stephanie Garber 
This Savage Song - Victoria Schwab 
The Hate U Give - Angie Thomas 
Sömnrevolutionen - Arianna Huffington 
Bakom din rygg - Sofie Sarenbrant 
Markus av Trolyien - Joseph A Davis 
The Duff - Kody Keplinger 
City of Fallen Angels - Cassandra Clare
The Fault in Our Stars - John Green 

Antal lästa böcker: 15 
Antal engelska böcker: 11
Antal svenska böcker: 4
Antal tegelstenar (över 500 sidor):
Antal kortisar (under 200 sidorna): 0
Antal omläsningar: 2
Antal ljudböcker:
Bästa boken: A Court of Wings and Ruin av Sarah J. Maas var helt fantastisk och självklart månadens bästa bok! 


Sämsta bok: -
Månadens överraskning: Det blev så många överraskningar den här månaden! The Hate U Give, City of Fallen Angels, Bakom din rygg och The Duff! 





Månadens besvikelse:

Snyggast omslag: Hur fint är inte omslaget till Caraval??




Kommentarer: Maj blev årets bästa läsmånad hittas då jag lyckades  jag läsa 15 böcker och det är nytt rekord! Jag är verkligen glad över det, dessutom tyckte jag om allt som jag läste då det inte fanns någon bok som blev månadens sämsta eller besvikelse. 
Förutom ACOWAR så älskade jag Firefight och Calamtiy, The Hate U Give och Caraval. 
Jag läste inte allt som jag hade på min TBR men det blev ändå några lästa från den högen så jag tror att jag ska göra en TBR för juni också som borde kommer upp snart. 


Hur gick läsningen för er under maj och vad ska ni läsa i juni? 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Europa Pandemus - Peter Westberg

Titel: Europa Pandemus  Författare: Peter Westberg Språk: Svenska Serie: Europa compendium #1 Antal sidor: 372 Utgiven: Juli 2019 Finn...